אודות המבחן

המבחן (הן במועד א והן במועד ב) ייערך ככל הנראה באופן מקוון. כלומר, הטופס של המבחן (עם שאלות) ייפתח לעיונכם במודל בשעה של תחילת המבחן, ואתם אמורים לכתוב את התשובות על דפים שתכינו לעצמכם מראש. המבחן ייערך עם השגחה בזום. בתום המבחן יהיה עליכם לסרוק את מבחן ולהעלות את קובץ הסריקה למודל. רצוי מאד שקובץ זה יהיה קובץ pdf.

במבחן (הן במועד א והן במועד ב) תהיינה 6 שאלות, מתוכן צריך לענות על 4.
כל שאלה משקלה 25 נקודות. אין לענות על יותר מ-4 שאלות.
שתי השאלות הראשונות מתוך השש תהיינה על משפטים שהיו בהרצאה, מתוך הרשימה המופיעה בסוף החוברת של סיכומי ההרצאות. הרשימה עשויה להתעדכן מעט, עד סוף הסמסטר.

אחרי המבחן

כפי שאולי הבהרתי בהרצאה, אינני מוכן להפגש אחרי המבחן עם תלמידים כדי לדון במבחן. בפרט אינני מוכן להסביר לתלמיד למה ניתן לו ציון כזה או אחר על שאלה מסוימת, מהי הערה כזו או אחרת שכתב בודק השאלה במחברת, וכו'. זה נכון גם אם התלמיד אינו מתכוון להגיש ערעור.

הסיבה לכך היא שאני משמש מעין שופט ותלמיד הוא צד בדיון. לא יהיה זה נכון שהשופט ייפגש עם צד אחד בדיון משפטי כדי לייעץ לו מה לעשות בהליך המשפטי או כדי להסביר לו החלטות שיפוטיות שנוגעות לו.

אם נדמה לך שנפלה שגיאה בבדיקה, (קטנה או גדולה) עליך להגיש ערעור מנומק דרך מזכירות הבחינות. להבדיל מהמבחן, בו יש לחץ של זמן ואסור להעזר באחרים, מגבלות אלה אינן קיימות בערעור, ולכן אין סיבה שהוא לא יהיה כתוב ברור ומנומק כפי שצריך.
טיפ קטן: אם מגישים את הערעור דרך האינטרנט, הוא מגיע למזכירות הבחינות דרך דואר אלקטרוני, ונוסחאות מתמטיות עלולות להשתבש. אפשר לצרף קובץ pdf.

הערעור נבדק ברצינות ואם נפלה טעות בבדיקה, הציון ישונה. לא תהיה התחשבות בנימוקים כגון:
חסרות לי רק כך וכך נקודות כדי לקבל ציון עובר, אני יודע את החומר, אך לא הלך לי, לא הרגשתי טוב בבחינה, וכו'.
היו בעבר מקרים לא מעטים בהם הורד הציון לאחר הערעור, עם הסבר מתאים: בבדיקה חוזרת נתגלו שגיאות חדשות, הסבר לקוי ולא מובן התברר, לאור ההבהרות בערעור, כשגוי לגמרי, וכו'.